ADDI Medical och Region Halland har undertecknat ett avtal för att införa HOPE Solution, framtidens dubbelriktade kommunikationslösning mellan patienten och vårdens aktörer. Den nya lösningen möjliggör att patienten kan samla hälsodata, kommunicera med sin vårdgivare och även ta emot uppmaningar från vårdgivaren om att utföra aktiviteter, ge kvittenser och få information samt utbildning om sitt hälsotillstånd. Den nya lösningen innebär att patientdelaktigheten ökar. Patienten blir en aktiv aktör när vårdens processer digitaliseras med hjälp av patientgenererade data som kommuniceras på ett lagligt, säkert och strukturerat sätt. Lösningen stöttar individer och frigör vårdresurser som därigenom kortar vårdköer och effektiviserar vårdprocessen. Vården står inför stora utmaningar och en del av lösningen är digital välfärdsteknik som HOPE Solution.
Inom Region Halland kommer lösningen först implementeras inom barn obesitas och knävårdsoperationer.
”Hallands sjukhus ges med ny tillämpning av digital teknik nya möjligheter för både invånare och medarbetare som kommer medföra att vi kommer närmare ett ännu bättre samarbete mellan patienter och vården.” förmedlar Johan Blom, Digital Strateg vid Hallands Sjukhus.
Vi är väldigt stolta och glada att Region Halland har valt ADDI Medical som sin samarbetspartner för sin framtida digitala välfärdsteknologi. Att få medverka och realisera möjligheten att frigöra vårdens resurser och samtidigt öka patientengagemanget och få bättre följsamhet eftersom patienten blir mer involverad i sin vård och själv kan följa sin utvecklingskurva över tid är enormt energigivande och motiverande. Att få bidra till att göra ”gott” är vår mest centrala drivkraft. Ytterst handlar det vi gör om att skapa förutsättningar för att patienter och invånare ska kunna erbjudas den bästa möjliga vården säger Nina Sellberg, VD på ADDI Medical.